Friday, March 22, 2013

:: Mereka. Pelangi ::

Sejujur. Kita sendiri tak tahu bila masanya kita semua jadi rapat. Bina satu ikatan yang lebih kukuh dari tembok besar cina. Lebih padu dari tembok Berlin.

Kalian tanpa sedar telah jadi satu perkara yang cukup teristimewa dalam hidup saya. Mungkin kita tak sedar, tapi dalam diam persahabatan kita telah mendevelope menjadi lebih dari sebuah ikatan yang takat anggap sahabat. Dalam tak sedar, kita umpama adik beradik, yang kalau cubit peha kiri, peha kanan rasa.

Wonderwall.

Senyum sekejap. Kalau ikut definisi wonderwall dari oasis, wonderwall satu tembok yang tercipta untuk bagi kebahagian dekat orang-orang yang duduk dalam tembok tu. Bagi sebuah rasa perlindungan. Selamat.

Perasan atau tak, kita saling jadi wonderwall untuk satu sama lain kan? Kongsi ketawa saat suka. Teman menangis di kala duka. Bercerita kisah rahsia. Bagi semangat di kala hiba. Kita saling jadi satu bahu yang sedia untuk disandar antara satu sama lain. Jadi tangan yang mengusap memberi semangat di kala perlu.

Dan jujur lagi, saya jadi kuat bila ada kalian di sisi saya. Sebab saya tahu, kalau ada Taufan Andrew atau Tsunami yang sekuat 10.0 skala richter sekalipun datang membadai saya, saya tahu, kalian akan sentiasa ada di sekeliling. Sebab kita semua wonderwall untuk satu sama lain kan?

Kalau emas, permata dan berlian paling mahal sekalipun masih ada harganya, tapi kalian tidak ternilai. Sahabat seperti anda berdua tidak ternilai dengan emas yang paling mahal di dunia, berlian yang paling bersinar mahupun permata yang paling berkilau di dunia. Sebab sahabat seperti kalian adalah satu anugerah dari Dia yang paling bermakna pernah saya ada dalam hidup.

Tuhan. Jagakan mereka buat saya. Mereka wonderwall saya. =)


No comments:

Post a Comment