Saturday, August 20, 2011

:: PeRaSaaN iNi ::


Setiap kali aku meneliti skrin komputer aku yang berukuran 14 inci, dalam ingatan aku akan teros ke blog-blog yang menjadi perhatian diriku. Menanti setiap perkara-perkara yang baru diceritakan, menunggu setiap permasalahan yang diperkatakan, meniti setiap buah fikiran yang dilontarkan dan mengamati setiap bait-bait kata yang diungkapkan.


Hakikatnya, aku harus akui, ayat-ayat yang depa semua yang aku tunggu-tunggu setiap kali laptop dell inspiron gua ini diONkan dan di ONLINEkan, memang tervaek, terganas dan terhebat sekali. Ini bukan ayat kasi kipas.ini memang tulisan tulus dari hati.



Ape lagi aku boleh cakap? Penulisan diorang-diorang ni ibarat Leonardo da vincci sedang menumpu seluruh jiwa ke atas lukisan, ibarat Shakespeare menyawakan Sonnet2 yang dikarang serta ibarat Red Baron menjarah ruang angkasa bagi memberikan Jerman cengkaman kukuh di dalam WW1.


Dan setiap kali itu juga, hadirnya perasaan-perasaan yang berbagai.perasaan ini kalau gua nak cerita macam suara bisikan halus yang mengarah aku untuk mengupdate blog dengan menggunakan idea-idea dan ayat-ayat yang striking lagi klitoris. Dah rase macam aq ade satu lagi diri yang lain, macam dr Jekyl dan Mr Hyde.satu sisi aku ni setiap hari akan memaksa aku untuk update blog.



Tapi satu sisi yang lain pulak akan cakap, ko nak update ayat nak kene power.tapi kalau dah tak dapat nak create ayat yang hebat-hebat buat tak tau je lah.jangan update.nanti ko jugak yang rase tak best bile nak bace balek entri-entri ko sendiri.


Perasaan ini, bisikan-bisikan ini yang sebenarnya membunuh diri aku. Nak kate tak ade mase, assignment sume sudah setel, ape lagi gua mahu buat? Baca buku? Rasenye dah naek tepu asik nak membaca buku-buku pasal ekonomi. Well, kalau kau orang sume nak tau, untuk semester kali ni hanya satu sahaja subjek pengiraan, yang laen sume pasal ekonomi.baek dari ekonomi islam mahupun yang bersifat kapitalis, komunis dan sosial apatah lagi campuran.



Akibat dari terlalu mengharap mencapai tahap seperti lensarosak dan tehtarikgelasbesar, itu lah yang terjadi. Perasaan ini, rasa terlalu ingin mencapai sifat kesempurnaan, perasaan ini yang membunuh diri aku.


Bile mane aku tak dapat untuk memberikan yang SEMPURNA itu, sudahnya aku sendiri yang membunuh niat untuk berblog. Aku sendiri yang menguburkan blog aku sendiri. Padahal aku lupa, tagline blog aku, ruangku.hidupku.nyawaku.ceritaku.


jalan menuju kesempurnaan tak akan pernah tamat



Sepatotnya aku hadirkan ruang untuk diri aku sendiri. Blog ini sudah menjadi seperti sebahagian dari hidup aku sendiri.cerita yang berkisarkan ape yang aku alami dalam hidup ini, pengalaman dan pelajaran dari hidup ini yang patot aku ceritakan. Sebab cerita-cerita aku itu sendiri adalah ibarat sebahagian daripada nyawa diri aku.

Tapi aku lupe. Aku alpa.aku sendiri yang mereka garis panduan, kata-kata panduan itu.tapi aku sendiri yang mengingkarinya.

Perasaan ini.ya perasaan ini. Pergilah kau menjauh dari hidupku.semangat, datang lah kepada aku. Tiupkan kembali perasaan ini. Kepada blog, maaf. Di atas sikap aku yang terlalu ingin kepada kesempurnaan, kau terabai. Map, mari kite buka semula cerita baru.

Chalo.assalamualaikum! 

2 comments: