Thursday, April 25, 2013

:: Perit & PeDih ::



Dan perit itu biar saya rasa sorang sorang
Sebab hanya saya tau siapa saya yang sebenar
Bak kata pepatah
Hanya jauhari kenal manikam
Dan dia tidak kenal siapa maniam
Okey. Kita sedikir tersasar dari perbincangan


Dan pedih itu biar saya tanggung seorang diri
Sebab hanya saya tahu macam mana untuk rawat diri
Bukan awak dan bukan kalian yang berdiri
Yang hanya tahu mengeji dan mencaci
Tanpa mahu diselidiki
Benar atau dongeng kisah yang di dengari

#Pandang langit di angkasa tinggi


Dan luka itu biar saya sapu sendiri
Guna kapas selembut merpati
Usap perlahan agar luka tidak menyakiti
Dan bila sakit itu berbunyi
Ingatkan diri akan kata-kata ini,

Maafkan mereka, mereka tidak tahu
Dan berkata diri kepada hati
Sudah-sudah membawa diri. Hidup dengan maruah dan percaya diri

1 comment: