Friday, September 23, 2011

:: UnTuK YaNg Ke 21 ::

umor 21 signifikan dengan kematangan kate orang

Putaran masa memang pantas.sungguh la kata orang andai duit berkepuk, berjuta berbilion trillion macam Carlos Slim sekalipon, mase tu takkan boleh dibeli.hakikat.memang kenyataan yang kene diterima.

Dan begitu jugak aku.sedar tak sedar rupanya dah 21 tahun Allah bagi aku peluang untuk bernafas dan hidup di atas muka bumi ni.cepat tak cepat. Dalam mase 21 tahun ni, banyak bende dah terjadi. Manchester United menang 19 kali EPL, World Trade Centre kene langgar, krisis matawang dan sebagainya. Macam-macam sungguh.

Jadi sempena maulud ke 21 aku ni, kalau diikutkan banyak yang aku nak. Dah boleh buat wishlist lah kate orang. Ni gua senarai bende yang jadi impian gua dalam mase setahun due ni
  •  Handphone: bukan takde handphone.hajat di hati mahu jugak rase at least handphone yang ade function mp3 dan kamera.selama ni handphone gua tak ade
  • Kenderaan: sape tak nak ade kenderaan sendiri kan?
  • External: okeyh, gua ni sayang nak buang assignment yang dah buat.sebab itu ilmu.penat lelah gua beb. Maka kalau ade hard disk ni selamat sikit nak simpan.kalau kene virus kan bahaye?
  • Kamera: gua sebenarnye camwhore jugak.cume dah tak ade kamera.kalau ade fesbuk tu setiap kali log in ade je profile picture baru.kah kah
Secara kesimpulan itu wishlist yang aku nak ade kalau boleh.ye lah, contoh macam kenderaan. Member2 aku yang same-same sambong degree semua dah ade kenderaan sendiri sekurang-kurangya motor. Aku je takde.jadi kadang-kadang agak segan sebab asyik menumpang orang aje nak pegi makan ape semua.kalau engkorang jadi aku korang akan paham macam mane segannye.terase macam menyusahkan pulak.

Tapi nak buat macam mane.aku sendiri kurang mampu lagi nak beli kenderaan sendiri.sebab tu kadang-kadang aku decide pegi jalan kaki beli makanan sendiri sorang-sorang sebab segan nak menyusahkan membe2 aku.takde hal lah jalan penat sikit.

Yang penting kene bersyukur.kadang-kadang aku rase macam tak bersyukur.sikit-sikit rase tak cukup.tapi semenjak berpraktikal di Lembaga Zakat Selangor jaman-jaman diploma dulu, baru terase syukur.sekurang-kurangnya kalau handphone takde mp3 dan lagu sekalipon, masih lagi ade handphone walaupon function limited.

Walaupon takde kenderaan, masih lagi dikurnia kudrat sepasang kaki untuk berjalan. Kadang-kadang hakikat manusia bende yang ade tak nak dihargai.bile dah tak de baru menyesal. Syukur lah ape yang ade.

Sambil itu, tak lupe juga kepada kedua ibu bapa aku yang dah banyak curahkan segala ilmu, kasih sayang, nasihat, wang ringgit dan segalenya.terime kaseh untuk jagaan yang cukup rapi selama hayat 21 tahun ni.jasa dan sokongan abah dan ibu memang Naim tak kan mampu terbalas.

Buat keluarga, sepupu sepapat jugak jutaan terimas kaseh atas segala sokongan, ikatan kekeluargaan dan persaudaraan yang terjalin selama ni. Kalian jugak pencetus warna warni dalam kehidupan diri ini.

Sahabat dan teman.terima kasih untuk corak-corak yang terlakar sepanjang perjalanan hidup aku ni. Kadang-kadang mase susah dan senang engkorang sentiase ade. Walaupon untuk bende-bende yang agak remeh sekalipon.terima kasih.

Buat cinta hati, semoga kasih dan sayang kite berpanjangan selamanya. Mungkin i’m not perfect but everyday i learn to be perfect for you. Semoga segala dugaan dan rintangan dapat dihadapi dengan baik.

Pergh, dah macam perutusan raye panjangnye.maap la untuk yang membaca.setahun sekali sahaje aku sambut ulang tahun kelahiran.doa kan lah yang terbaik untuk aku.amin.perjalanan hidup aku baru sahaje nak bermula.perjalanan masih panjang.ape pon, aku harap kan yang terbaik untuk diri aku.same-same kita berdoa



Selamat =)

1 comment:

  1. salam

    adminkongsi jalan2 sini..sebelum terlambat "happy bornday..may allah always bless u...amin" (^_^)

    sungguh bermakna entry kamu..tersentuh admin baca. btol kata kamu..hargai apa yang ada.."kita tdk akan rasa kita ni cukup sempurna sehingga lah kita kehilangan salah satu "kesempurnaan" itu"

    Bukan semua orang dilahirkan senang...dan bukan semua orang kaya hidup senang

    sangat suka entry kamu..mintak izin kongsi. jika izin sila paste yer..mekasih

    ReplyDelete