Tuesday, April 24, 2012

:: Berhiatus Sementara ::

Semenjak dua menjak ni, life aku rasa amat menekan aku. Dengan berbagai-bagai isu dan perkara yang berlaku dekat sekeliling aku, dari benda-benda yang melibatkan perhubungan, isu pendidikan, keselamatan, alam sekitar dan lebih memeningkan kepala politik yang tidak sudah-sudah. Di sana sini, masing-masing mendabik dada cuba memberitahu golongan marhaen seperti aku, kamilah juara, kamilah pejuang, kamilah pembela.

Ada masa aku jadi jelak. Badan aku bukan robot yang boleh dipaksa untuk bekerja sepenuh masa. Even kalau aku jadi Buzz Lightyear pon, ada masa yang terluang pasti aku akan mintak rehat sekejap untuk badan aku dicas semula mejadi lebih bertenaga.


Pokok utama di sini, tatkala ini aku memerlukan masa sebentar untuk berhiatus. Dengan kata lain mungkin aku boleh rumuskan ini adalah masa untuk bertenang dari segala jenis perasaan yang tak keruan. Aku tak pasti kenapa sejak akhir-akhir ni mudah sikit untuk aku letih. Perkhabaran dari doctor tadi hari yang kata mungkin aku kene buat satu lagi test, cukup untuk buat aku terus lagi rasa letih. Aku rasa dah macam jadi tikus makmal kene buat itu ini, diuji itu ini.

Jadi, aku ambil keputusan untuk berhiatus ini untuk menilai kembali diri aku. Memperbaiki diri lebih tepat dalam prosa di sini. Mungkin masa-masa menyepi macam ni boleh aku guna untuk perbanyakkan lagi bahan bacaan. Sejak seminggu ni, tak banyak benda yang aku baca. Mungkin itu penghalang untuk menghasilkan tulisan yang berkualiti dan berpuaka. Mungkin.

Dan untuk ini, kali ini nak undur diri sebentar. Woi, bagi aku rehat sikit lah. Heh, aku yakin tak seorang pun yang akan perasan pengunduran diri sebentar dari dunia penulisan ni. Tak mengapa. Bukan tahap dewata pun penulisan aku.monolog dalaman nak sedapkan hati sendiri.

 Eh tadi aku ada terbaca peraduan membuat warkah buat bonda di dada akhbar. mungkin tempoh bertenang begini aku boleh cuba asah kembali pensel 2B yang tumpul di balik bekas cawan?

p/s: jaga diri. Kali ini aku betul-betul maksudkan. Jaga diri naim

No comments:

Post a Comment