Wednesday, March 9, 2011

:: MaGiKa ItU MuZiK ::


Wahh, dah lama dah rasenye tak menghapdate blog nih
Mintak map ye encek-blog-kesayangan
Sekarang ni sedang dalam mood kebizian menolong encek abah membuat modul.haha.pening pale berfikir
Bukan senang rupenye nak buat modul
Kene banyak berfikir dan membuat kajian.patotlah golongan pemikir seperti Aristotle, ibnu khaldun, ibnu taymiyyah dan Plato mendapat reputasi yang tinggi dalam hierarki

Haa, hari ni aku nak story mory siket pasal satu mende yang akan aku buat
Tatkala otakku sudah mencecah tahap maksima darjah kepenggunaan
Hahaha
So, nak tau ape aku buat? Senang je
DENGAR MUZIK

Yaa, itu die mende yang paling simple sekali
Dengar muzik tatkala stress, tertekan, sedih, busan yang teramat
Magis kan muzik ni?

Aku tak tahulah kaedah yang orang laen pakai kalau dye punye perasaan, tekanan di tahap-tahap yang menggile
Tapi pade aku bile aku memerlukan sesuatu sebagai pembakar semangat, penenang jiwa, i choose music

Jom kite bercerita lagi dengan lebih best pasal muzik
Aku dapat rasakan sesuatu perasaan yang payah digambarkan dengan kata-kata bile mane aq mendengar muzik
Lirik-lirik dan melodinye dengan mudah akan dapat menceritakan ape yang ingin aku luahkan pada masa tu

Dan bercerita lagi pasal muzik ni
Selalunya nak habaq kat sume
Naim noor alim ni x retilah nak bermadah-pujangga-berdrama-swasta
 Jadi selalunya bila nak beromantik-romantik siket ngan cinta hati kesayangan
Maka aku akan share link lagu yang menggambarkan perasaan aku kat dye
Yang terbaru aku nak bagitau die begitu bermakna dan aku sayang die sangat2
Maka aku mendedikasikan lagu Plain White T’s – 1234
Lirik dan melodi dye, marbeles lah! Hihi

Itulah kekuatan sebenar muzik ni
Kite boleh mengekspresikan sesuatu yang kite payah nak luahkan hanya dengan menggunakan muzik
Sebagai contoh, Laila’s Lounge nak menceritakan naseb sedih yang menimpa anak-anak palestin dengan lagu Wajah
Bunkface bercerita berkenaan hala tuju dan perubahan dalam Revolusi
Berfikir sikit tentang niat dan tujuan itu yang OAG nak crite dalam Nowwhy2

See? Nampak kan?
Magiknya muzik ni mampu membantu pengekspresian yang tak terluah dengan kata bicara
Dan mampu mengubah hati dan membuka pemikiran orang yang mendengar muzik-muzik serta lirik-lirik yang disampaikan

Ahh, ape la aku ngarot-ngarot ni
Sorilah kalau ape aku tulis ni mungkin agak rase karutan sikit
Tapi penulisan ni lahir dari hati
Perkongsian keindahan dan kemagisan muzik
Chalo. Salam
^_^

::Footnote: Melayan lagu adinda dari Lah Ahmad.coolio =) ::

No comments:

Post a Comment