Sunday, April 10, 2011

:: HeH, KaU EnJoY Ke? ::



Sedarwarsa kini dapat dilihat begitu ramai sekali blog2 yang muncul.seiring dengan kemunculan yang bagaikan cendawan tumbuh selepas hujan, maka begitu juga semakin ramai para blogger mula bertapak di dunia maya ini

Saban hari pelbagai entri terhasil.pelbagai kontroversi dan sensasi terkini dientrikan ke dalam blog
Semuanya itu untuk dibaca ok.untuk dibaca

Namun sudah menjadi adat lah aku kira
Di mana-mana sahaja atau apa sahaja yang dilakukan, pastinya akan ade pro kontra.begitu juga di dalam berblog ni

Ape die pro dan kontra yang aku canang2 kan nih?
Pertama sekali satu soalan khas kepada semua
Aku kira jawapan yang akan diberikan adalah berbeza-beza kepada setiap individu.sebab ianya semua bergantung kepada keadaan dan nawaitu setiap individu tersebut

Kalau dilihat, sekarang ini aku pon tak tau lah nak cakap ape
Terlalu banyak sangat teguran seolah-olah ada limitasi dalam buat blog ni
Oh, aku bukan nak bajet best, sebab aku punye blog nip on biase2 saje.aku pon taknak cakap aku dah hebat walhal baru nak belajar bertatih lagi tapi dah berani nak melompat tinggi-tinggi

Cikuwak, aku mengarut.maap.baeklah, sekarang ni aku nak tanye. Puas ke tidak blogger2 yang ade sekarang ni dalam berbloging?
Aku bertanya kerana tengok pade perenggan di atas ni, terlalu banyak sangat tegoran seolah-olah ade limitasi di dalam berblog

Baeklah, kau semua suke dengar lagu.dan kau rase lagu itu sweet lantas kau nak letak di dalam blog.tapi tibe-tibe kau bace entri itu, entri ni kate sape2 yang letak lagu dalam blog ni annoying, teros kau buang sebab nak jage hati orang laen walhal kau sendiri rase bes je kalau ade blog yang pasang lagu.tapi sebab nak sedapkan hati orang/blogger laen kau buang lagu demi jage maslahah.KONON nye

Lepas tu kau suke menghias blog.dan kau pon tempek-tempek itu ini di dalam blog.pade pandangan kau  dan perasaan hati kau, letak bende itu ini dalam blog lawa.stail lah.tapi tibe-tibe kau bace entri kate blog biar simple2 je.kalau banyak-banyak semak kot.dan lantas kau buang mende2 yang kau rase buat blog kau cantek sebab nak ikot cakap orang kate blog yang baek adelah blog yang simple.

Itu antara sebahagian dari ape yang aku katekan tadi
Seolah-olah nak berblog ni banyak sungguh limitasi die
Sedangkan itu blog ko.ye ini blog kite
Terpulang lah kalau nak letak itu.nak letak ini.yang penting kite puas

Hey, ketidak puasan itu adelah normal
Cube tengok, Radhi Oag contohnye
He’s my idol.tapi ramai orang slam die sebab kate die ni mcam tu dan macam ni.tapi ape yang aku respek pasal die ni, die ade prinsip biarlah orang nak cakap ape, yang penting die HAPPY dan ENJOY dengan ape yang dia lakukan

Begitu jugaklah sebenarnya dalam berblog
Kadang-kadang kenape kite rase malas atau tawar hati untuk meneruskan aktiviti adelah kerana kita tidak mendapat kepuasan atas ape yang kite lakukan.tapi kite lakukan itu untuk puaskan hati orang laen

Erti kepuasan itu ialah bila mana kita melakukan sesuatu
Dan kita merase gembira dengan hasilnya.itu barulah satu kepuasan sebenarnya
Ahh, aku malas nak bercakap panjang pasal hal ini.sebab aku kira subjek kepuasan itu sesuatu yang subjektif.setiap orang ade care yang tersendiri

Jadi di kesempatan ini
Aku yang tidaklah mempunyai ilmu mane pon cume nak mengingatkan, sila enjoy ape yang anda lakukan.dan lihatlah hasilnya jika sesuatu itu dilakukan atas dasar suke dan kepuasan
Let the other people said hoi, ini x boleh, eh kalau nak orang ramai follow kene buat macam ni, kalau tak takde orang nak follow
Biarkan, yang penting atas ape yang dilakukan
Kau menikmatinya, kau merasai kepuasannya dan kau bahagia bila lakukannya

Suke letak lagu? So letak je lah
Suke blog blink-blink? So blink-blink kan je lah
Suke kaler blog striking? So striking kan saje kalernnye
Suke blog banyak widget2 comel? So placing saje di blog
Senang kan?
Tapi yang penting entri jage
Jangan entri mengarut-ngarut sangat takot orang rase kite ni tukang karut pulak

THAT’S ALL.CHALO PETEH



::footnote: Manusia takkan pernah berpuashati ::

5 comments:

  1. Lulu: haha.ayat striking sebagai penarek.haha

    ReplyDelete
  2. aku stuju...xpayah nak ikut owg sgt..yg penting ape yg kite nak tulis kat blog 2....

    ReplyDelete
  3. Whoever u are, this is a very good entry. Sebenarnya ramai manusia salah faham, salah tafsir apa gunanya blogging ni. Some use it as a place to get side income, some of them use it to express their emotional feelings into words, ke dalam kata-kata.

    I agree with u. its YOUR blog. that blog belongs to YOU. so write, express, luahkan apa2 je yang nak. Cantikkan mana yang kurang. Who cares abt what other thinks.

    LOl panjang pulak merepek kat sini lols anyhow. good post! :)

    ReplyDelete