Thursday, October 6, 2011

:: Selamat Hari Jadi Ibuku ::

Dalam mendasari hidup di muka bumi ini, di sebalik wujudnya Na’im Noor’Alim di pentas dunia ni, hadirnya ditanggung seorang insan yang bernama ibu. Ya, ibu yang mengandung selama 9 bulan. Selama 9 bulan itulah ibu ke sana ke sini menjaga kandungan dengan menatang minyak yang penuh.


Kala ini, 21 tahun sejak bermulanya kembara di atas pentas dunia ini, insan yang aku panggil ibu itu masih lagi dengan sikapnya yang penuh penyayang itu, sabar, tegas dan jugak penuh dengan peringatan.


Kata orang biarlah sesedap mana sampai masuk jalan-jalan cari makan sekalipun sesuatu makanan itu, tapi masakan ibu jugak lah tetap di hati. Air tangan ibu jugak lekat di sanubari. Tak nafi kata-kata tersebut, sebab pade diri aku semua masakan ibu sedap-sedap. Namakan ape saje, konfem ibu boleh buat. Kadang-kadang rase ibu ni masterchef pon ade jugak sebab banyak sangat makanan ibu boleh masak baik tempatan atau antarabangsa.


Bukan nama ibu kalau tak marah-marah. Biaselah. Ibu marah sebab ibu tak nak anak dia jadi bukan-bukan. Ibu marah sebab ibu sayang. Ibu marah sebab ibu nak anak dia jadi seseorang, bukan tiada orang.


Garang-garang ibu, tapi ibu jugak lah tempat aku bermanja-manja. Sampai ke hari ni kadang-kadang ibu yang tolong korekkan telinga. Nampak sangat terlebih manja anak ibu yang sorang ni.kan kan?


Kadang-kadang bila tengok ibu penat sorang-sorang, kesian jugak.tapi slalu ibu penat sebab kitorang yang buat sepah. Dah sepah tak reti nak kemas balek. Ibu, mintak maaf. Kitorang adik beradik akan cube belajar untuk lebih mendisiplinkan diri lagi. Tak nak kasi ibu penat-penat sangat.



i love u ibu. i want you to smile always. thanks for all the charming love and happines.for all the moment you have been with.and this heart will forever love you.the greatest woman in my life


Tak nafikan jugak, ibu adalah seorang pendengar yang sangat memahami dan prihatin. Eversince kalau ade ape-ape masalah, semuanya banyak cerita kat ibu. Baik dari siape member, result, pelajaran, perhubungan dan macam-macam lagi, biasenya cerita kat ibu dulu baru lepas tu kasitau abah. Sebab mungkin kadang-kadang rapat dengan ibu kot.


Teringat pulak untuk open house yang baru lepas ni. Cakap dekat ibu buat laksa lepas tu buah-buah sikit lah, yang penting jumpe member sekolah. Sekali ibu pergi masak banyak betol dengan rendang, kuah kacang, hotdog, kentang ape sume lagi.terima kasih ibu =)


Ke hadapan ibu, ketahuilah sesungguhnya, dalam sudah ramai orang yang Naim jumpa sepanjang 21 tahun ni, ada yang datang dan ade yang pergi. Tapi kalau ibu nak tau, ibu tetap selamanya di hati. Ibu dah banyak mencorak diri naim yang hari ini. Berani, tak mudah putus asa, berfikiran positif dan macam-macam lagi.


Mungkin buat masa sekarang ini Naim tak dapat nak hadiahkan ape-ape lagi. Sebab takde lagi kemampuan nak belanja duet macam-macam, tapi Naim boleh menulis. Dan ini yang Naim lakukan.ini hadiah Naim untuk ibu. Sebuah tulisan yang datang nya dari hati. Sebuah tulisan yang menggambarkan betapa Naim sayang dan sangat hargai segala penat lelah dan pengorbanan yang telah ibu curahkan. Tulisan ini datang dari hati.ikhlas buat ibu.



Semoga di hari-hari mendatang, ibu tetap ceria dan bahagia menjalani kehidupan. Naim janji untuk menjadi anak yang terbaik untuk ibu, yang mampu membahagiakan ibu. Naim nak ibu selalu tersenyum bahagia. Kalau ibu bace blog naim ni, ketahuilah ini tulisan ikhlas dari lubuk hati Naim.

Selamat Hari Jadi Ibu. We all love you. Senyuman ibu, ketegasan ibu, kasih sayang ibu, belaian ibu dan semuanya tiada satu pun yang dapat terbalas. Ya Allah, rahmatilah ibuku.peliharalah dirinya Ya Allah.curahkanlah rezeki yang mencurah-curah kepadanya.Amin


I Love you ibu. Selamat Hari Jadi ke 46 buat ibu tercinta Rohaizan Binti Ramli 

1 comment:

  1. allah selamatkan beliau, 2x
    allah selamatkan ibu naim,
    allah selamatkan beliau..

    smoga ibu kau murah rezki, hidupnya n keluarga drhmatiNya & gembira disamping kluarge n anaknye yg manje terlampo..haha

    ReplyDelete